Luxum tõstab kinnisvaramüügi uuele tasemele

luxum-luksuskinnisvara

Tallinna südalinnas, Maakri kvartalis avati stiilne ja inspireeriv kinnisvarabutiik Luxum, mis pakub oma klientidele põnevaid ja luksuslikke kodusid ning personaalset teenindust.

Kuigi suvi on kuum, pole see kinnisvarahuvilisi jahutanud ning maakleritel on päevad saginat täis. Saime korraks jutule Luxumi projektijuhi, Lii Salusaarega, et küsida, mis uues butiigis ka sünnib.

Alustuseks, mis see Luxum täpsemalt üldse on? Kas päris uus ettevõte Uus Maa kontsernis?

Luxum on bränd Uus Maa Kinnisvarabüroo all, mis vahendab unikaalset ja luksuslikku kinnisvara. Meie ambitsiooniks on saada selles vallas esmaeelistatud koostööpartneriks, alustades Eestist.
Meie suur eelis on, et oleme välja kasvanud Uus Maast – Eesti suurimast, pea 30 aastat turul olnud kinnisvarabüroost. Seega on meil ulatuslik kliendibaas nii ostu- kui müügiklientide näol, tunneme Eesti kinnisvaraturgu ja meil on aastakümnete pikkune kogemus.

Lähtume oma tegevuses iga erilise kodu omapärast ja klientide soovidest – koostame rätseplahendusega turundus-ja müügistrateegia igale meile müügisolevale kodule. Kinnisvara ostmise ja müümisega kaasneb väga palju erinevaid olulisi teemasid – alustades juriidiliselt korrektsetest dokumentidest, maksustamisest kuni väga argiste teemadeni, nagu kodude ettevalmistus müügiks (akende pesu, suurpuhastus või pisiremont), mis pole vähemolulised.

Luxum pakubki oma klientidele võimaluse kogu ostu- või müügiprotsess nende jaoks teha võimalikult mugavaks, olles kindlad, et ükski oluline detail ei jää kahe silma vahele.

Nii et Luxum on siis just nagu privaatpangandus?

Selle võrdluse võime siia tuua küll. Meie eesmärk on klientidele pakkuda parimat võimalikku kinnisvara-alast teenust, tagades sealjuures privaatsuse ja personaalsuse.

Kuna pakume teenust nii ostu- kui müügiklientidele, siis nende soovid on väga erinevad ning vajavad alati väga individuaalset lähenemist. Ühe objekti ostu-müügi tehing ja selle ettevalmistamine on vaid üks võimalikest tehingutest.

Pole väga harvad ka sellised tehingud, kus ühe korraga mitu tehingut – näiteks toimub ühe objekti müük, teise objekti ost ning võib-olla ka veel kinketehing, osapooli pole kaks vaid hoopis seitse ja üks objektidest on pärandvarana ühisomandis. Sellistel juhtudel on väga oluline, et ükski detail ei jääks kahe silma vahele.

Tegeleme ka ostuklientidega, kes soovivad investeerida kinnisvarasse ja otsivad kinnisvara üüritootluse eesmärgil. Sel juhul aitame kliendil leida sobilikud variandid, seejärel tegeleme samale kinnisvarale üürnike leidmisega ja tagame selle, et kinnisvara oleks nii enne kui pärast üürile andmist parimas seisukorras.

Lühidalt öeldes hoolitseme meie kõige eest, mis puudutab kliendi kinnisvara nii, et ta saaks rahuliku südamega tegeleda oma põhitegevustega või siis miks mitte ka puhata.

Kas Luxumiga alustamine praeguses keerulises ja siiani veel täiesti ettearvamatus olukorras oli õige otsus?

Mõte ja idee küpsesid juba mõned aastad, nii et see otsus ei tulnud kiirelt ja läbimõtlemata. Huvitaval kombel on luksuskaupade segment praegusel, ettearvamatul, ajal liikunud hoopis risti vastupidi, kui võiks arvata. Seda oleme ka meie tähele pannud, et huvi luksuskinnisvara vastu on hetkel suurem, kui kunagi varem – seega võime öelda, et turule tulek oli väga õige otsus.

Keda sa näed Luxumi klientidena?

Luxumi klient on väga teadlik oma soovides, ta on nõudlik ja hindab oma aega. Luxumi kliendi jaoks on oluline, et ta saab tegeleda oma põhitegevusega, samuti hindab kõrgelt oma vaba aega ja aega pere ning sõprade seltsis. Kõik muud kõrvaltegevused on ta delegeerinud oma ala professionaalidele.

Mida teeb Luxum teisiti?

Ma usun, et need märksõnad on pühendumus, soov alati leida oma kliendile parim võimalik lahendus, olla usaldusväärne, professionaalne ning pikaajaline partner, kes on kursis kinnisvaraturu ja sellega seonduvaga. Meile pole kunagi liiast kliendi jaoks teha paar ekstra sammu – see on meie standard.

Kuule, mis asi üldse on luksuskinnisvara? Kas 100 000 eurone korter võib ka olla luksuslik?

Luksuskinnisvara on kinnisvara, mida iseloomustab arhitektuuriline väärtus, esmaklassiline ehituskvaliteet, kindlasti ka asukoht ja unikaalsus. Loomulikult peegeldub see tihtipeale ka hinnas ja kui need komponendid on ühes kinnisvaraobjektis olemas, siis sellist kinnisvara võibki luksuskinnisvaraks nimetada. Ainuüksi hind ei ole määravaks teguriks.

Kes meil siin ostavad luksusvara? Kust nad tulevad?

Suurem osa klientidest on ikkagi eestlased või need, kellel on Eestiga side – kas siis perekondlik või tööalane. Loomulikult on kliente ka lähiriikidest, eelkõige Soomest ja Venemaalt, kes otsivad investeerimisvõimalusi.

Tihtipeale arvatakse , et luksuskinnisvara ostavad kindlasti enamjaolt välismaalased, kuid reaalsuses see nii pole. Võiks öelda, et 80% klientidest on eestlased ja 20% välismaalased.

Kas luksuskinnisvara on Eestis nišitoode või üha kasvav turg?

Kogu luksusvarade segment on alati olnud ja jääb nišiks – ehk selle vähesus ongi see, mis teeb luksuskauba ihaldusväärseks. Kindlasti saab öelda, et luksuskinnisvaraturg on Eestis kasvav – kuna turule tuleb juurde nii kvaliteetset kinnisvara, kui ka kliente, kes sellist kinnisvara endale soetada soovivad ja endale ka lubada saavad.

Lõpetuseks – kas kunagi saaks Eesti võistelda oma luksuskinnisvaraga ka näiteks Hispaania või Šveitsiga? Kuhu tulevik viib?

Ma pole kindel, et kas on üldse vaja võistelda. See, kes ostab Eestisse luksuskinnisvara, on enamjaolt inimene, kellel on Eestiga mingi seos või side. Kuid kui Sa just võistelda tahad, siis kindlasti leidub meil sellist kinnisvara, mida kusagilt mujalt ei leia – võtame näiteks väga korralikult korda tehtud rehielamukompleksid saartel, väga privaatsed ja puhta Eesti looduse keskel asuvad eramud, kuhu võõra pilk ei ulatu või unikaalsed vanalinna korterid ja penthouse’id. Seda nimekirja võiks veel jätkata.