Kuidas elamispind müügiks ette valmistada?

Mõned ajad tagasi kirjutasin artikli teemal, et langeva kinnisvaraturu tingimustes on mõistlik müügiga tegeleda vaid nendel kinnisvara omanikel, kellel tõesti on vajadus müüa. Praegu pole õige aeg müügikatsetuseks, stiilis „järsku keegi tunneb huvi ja maksab minu kinnisvara eest head hinda“. Paraku on fakt see, et head hinda langeva turu tingimustes ei maksta.

Kui aga tõepoolest on vaja müüa, siis oleks meie kinnisvaramaakleritel rida soovitusi, mida tasuks müüjatel enne kinnisvara müüki panemist järgida.

Kui olete otsustanud oma kinnisvara müüa, siis püüdke see korter või maja eelnevalt elanikest vabastada. Elamispinna müüki tavaliselt ei soosi asjaolu, kui müüja pereliikmed või üürnikud on objekti  tutvustamise ajal oma tubades toimetamas või perenaine köögis süüa küpsetamas. Meie kogemus on näidanud, et tihtilugu võivad tänase omaniku ja ostja toidueelistused olla väga erinevad ning aroomidega kaasnenud emotsioonid võivad saada saatuslikuks.  Pereliikmete viibimine korteris segab ka ostja keskendumisvõimet ja rahulikku tutvumisprotsessi objektiga. Koduloomade liikumine ostja külastuse ajal võib samuti tekitada vastakaid tundeid. Elamispinna eelnev koristamine ja õhutamine ei tee samuti paha.

Parem kui elamispinda tutvustab neutraalne spetsialist ehk kinnisvaramaakler. Me teame, et juristid ju kohtus iseennast tavaliselt esindamas ei käi ja sama tava kehtib ka kinnisvara sektoris. Seda eelkõige põhjustel, et isiklikke asju võtame liiga emotsionaalselt. Sarnane mure on ka sel juhul, kui müüja ise oma kodu tutvustab. Kuna inimesed ja nende maitsed on erinevad, siis on olnud olukordi, kus müüja on tundnud ennast väga puudutatuna, kui ostja kritiseerib tema valitud siseviimistluse elemente, kodutekstiili või mööblit. Uus Maa seisab selle eest, et juba eos neid probleeme vältida. Parem, kui teie kodu tutvustab kinnisvaramaakler iseseisvalt ja maakleri kohustuseks on pakutava pinna tugevused ja nõrkused põhjalikult selgeks teha.

Kinnisvara müügi puhul ütleb hea pilt rohkem kui tuhat sõna. See tähendab seda, et fotod müügiobjektist omavad suurt tähtsust ja need tuleb teha kogenud pildistajal või isegi professionaalsel fotograafil. Põhjus on lihtne, sest ainult kogenud spetsialist oskab fotod teha õige nurga alt, tuues välja teie kodu tugevused ning pehmendades nõrkusi.

Vanema ja kasutatud elamispinna puhul soovitame enne müügi alustamist teostada sanitaarremont. Värskendada seinad, laed, aknad ja põrandad. Vanemate eramute puhul tuleb kindlasti kasuks ka fassaadi üle värvimine. Oma majale parema näo andmine on väga efektiivne hinnaturgutaja.  Targalt kavandatud värskendustööd ei pruugi olla ülemäära kallid, kuid võivad teie kinnisvara väärtuse tõsta hoopiski teise hinnakategooriasse. Meie kogemus näitab, et värskelt renoveeritud objektid on kallimad kui renoveerimata.  Müüjana peaksite püüdma, et teie müügiobjekt oleks kõrgemas hinnakategoorias soodsaim pakkumine, saavutamaks kiire ja efektiivse müügitulemuse.

Langeval turul peaks olema müüja see, kes maja parendab ja renoveerib, sest ostja jahib parimat pakkumist soodsama hinnaga. Ostja tahab teha võimalikult vähe tööd ja kulutusi ostetud objektiga, kuid tehtud investeering peaks kaasa tooma palju sära ja rahulolutunnet. 

Jaanus Laugus
Uus Maa Kinnisvarabüroo juhatuse esimees