Äripindade turul on piisavalt ruumi nišitoodetele

Ehkki üürnikel otsene vajadus uue pinna järele sageli puudub, jälgivad nad turul toimuvat väga tähelepanelikult.

Samuti ärgitavad uute pindade mõttekust kaaluma kinnisvaraarendajate ahvatlevad pakkumised. Paremate pindade lisandumisel pole paljudele üürnikele probleemiks asukohta vahetada, et kaubelda välja paremad üüritingimused. Paremad tingimused või-vad avalduda nii otseselt odavamas hinnas kui ka sama hinna eest kvaliteetsema pinna saamises.

Seega on näiliselt täis turul ruumi uute hoonete rajamiseks piisavalt. Kui siiani püstitati uusi hooneid kindlat sihtrühma silmas pidamata, siis nüüd on turule tulemas üha enam ni?itooteid.

Heaks näiteks on Pärnu mnt 102c büroomaja, mis valmib 2005. aasta suvel. Praeguseks on suhteliselt suurest hoonest välja üüritud üle poole pinnast, kuna soodne hinnatase, ajakohane kvaliteet ning piisav parkimisala tundub paljudele praegusest üüripinnast atraktiivsemana.

Töötajatele uued töökohad

Kõigi eelduste kohaselt läheneb hoone vakantsus valmimisel nullile. Paljude tegevuskohta muutvate üürnike sõnul soovivad nad oma töötajaid uude hoonesse viies kvaliteetse töökeskkonna kaudu väärtustada.

Endiselt soovib suur osa üürnikest saada kontoripinna omanikuks. Paraku on see peaaegu olematu pakkumise tõttu raske.

Praegu pakutakse müügiks peamiselt vanemate kortermajade alumistel korrustel paiknevaid pindu, mille asukoht ja sissepääs enamikule ettevõtetele ei sobi. Korterkontorite aeg on lõplikult möödas ning huvi nende ostmiseks vähene. Samuti pole ostjatel huvi vanemates büroohoonetes paiknevate amortiseerunud kontoripindade vastu.

Kiirelt lähevad kaubaks kesklinna uute kortermajade alumistel korrustel paiknevad, suurte vitriinakendega kontori- ja teeninduspinnad. Sõltuvalt asukohast müüakse neid hinnaga 17 000–28 000 kr/m2.

Ostjateks on olnud peamiselt väiketeenindusasutused (juuksurid, ilusalongid jms) ning kauplused. Üüritasemeid võrreldes toimuvad müügid sageli uskumatult kõrge hinnaga – tasuvusperiood ulatub 15 aastani.

Põhjuseks on asjaolu, et ostjad langetavad otsused eelkõige isiklikust, mitte laiemalt turu tasuvusnäitajate vaatevinklist. Oma pinna eest makstav liisingumakse tundub paljudele ahvatlevam kui üüri maksmine.

Laur Kivistik
UUS MAA äripindade maakler