Tallinna kinnisvaraturul oli 2102 aastal märgata kerget optimismilainet

Kõige suurema tõusu on läbi teinud Kalamaja piirkond, kus selle aasta hinnatõus ca 20%. Kalamajas keskmine hind nüüdseks 1400€/m2, mis on sarnane Tallinna kesklinna piirkonna hinnatasemega.
Olulise hinnahüppe on läbi teinud korterite uusarendusprojektid Tallinnas.Hinnatuimad projektid on väljakujunenud keskkondades, kesklinna lähiümbruses, väiksema korterite arvuga majad. Populaarsust Kadrioru kõrval on võitnud vanad puulinnakud – Kassisaba ja Kalamaja piirkond. Uusarenduse ruutmeetri müügihind Tallinna kesklinnas ja selle lähiümbruses on tänaseks 2000€ ja üle selle.

Hinnatõusutendents on jätkuv, sest kõrge ehitushind ja vähene nõudlus kinnisvaraturul ei võimalda suurt arendustegevust. Oluliselt on kasvanud ka ostjate kompetents ostuvalikuid tehes. Hinnatakse lisaks asukohale, head arhitektuuri, kvaliteetset siseviimistlust, energiasäästlikkust.

Uus laienev tendents on investeerimiskorterite ost. Antud turufaasile kohaselt soodne kinnisvarahind võimaldab kõrget tootlust investeeringule. Ostetakse, kas perele linnakorter või korter väljaüürimise eesmärgil.

Kui vaadata üüritootlusi pealinnas, siis jäävad need keskmiselt 5% aastas. Lisades üüritootlusele selle aasta  keskmise korterite hinnatõusu,10% aastas, saame kogu investeeringu tootluseks 15% aastas. Sellist tootlust ei võimalda ükski deposiidikonto pangas, samuti ei anna kindlustunnet aktsiaturg, seega nutikamate inimeste investeeringud liiguvad tasapisi kinnisvaraturule tagasi. Vähe on selliseid investeerimismudeleid, mis lisaks kasvupotentsiaalile, tagavad jooksvas kuus kindla passiivse ja stabiilse sissetuleku nagu seda on üürikinnisvara omamine.

Mitmed eramute omanikud ostavad korteri kesklinna nö linnakorteriks , mis tänases soodsas turufaasis omandatakse ja kasutatakse omatarbeks ning vajalikul hetkel müüakse. Tundub mugav ja tasuv passiivne investeering, mille hüvesid igal ajal nautida ja kasutada saad.

Korterite ost investeeringuks populariseerimas. Nii mõneski kesklinna uusarenduses ostavad sellise ideega pooled ostjatest.

Artikkel ilmus www.epl.ee