Üha enam levib arvamus, et ise oma kodu või bürood kolida on soodsaim, kindlaim ja mugavaim viis. Siinkohal ei saa vastu vaielda, et sugulase käest laenatud kaubiku või käruga on oma vara punktist A punkti B vedamine üsna soodne, kuid seda ainult juhul, kui kolimine läheb nii nagu plaanitud. Tavaliselt tuleb kolimise käigus ette väga ootamatuid ning keerulisi olukordi ja põhjuseks ei ole inimeste rumalus või oskamatus, vaid fakt, et kolitakse liiga harva. 10 aasta tagusest kolimiskogemusest ei pruugi enam meenuda vajalikud ettevaatusabinõud ja kolimisnipid. Nii tekib ka arusaam, et on täiesti normaalne, kui kolimise käigus midagi puruneb, kaob või üldse maha ununeb.
Kolimisel on nii eraisikule kui ka firma omanikule kõige mugavam ja kindlam usaldada oma vara kolimisvaldkonna ekspertidele. Professionaalsete kolimisteenuse pakkujate eesmärk on kliendi vara kolida uude asukohta viisil, kus kapid säilitavad oma kuju ja õrnad veiniklaasid või pildiraamid jäävad terveks. On juhuseid, kus inimesel tekib pärast kahte päeva kolimist tunne, et viskaks kõik oma asjad lihtsalt autosse. Kolimisfirma ülesanne on algusest lõpuni kanda kliendi vara eest paremat hoolt, kui klient ise seda antud juhul teeks. Kolimismees ei saa endale lubada lohakust või ükskõiksust kliendi vara suhtes, sest see mõjutab otseselt tema töö tulemust, kliendi hinnangut tema firmale ja tuleviku võimalusi oma äri valdkonnas. Seega peab iga väiksemgi asi kolimisel terveks jääma. Kolimisteenuse pakkujad vastutavad selle eest ja nii saab klient koos kolimisega tunde, et temast ja ta asjadest hoolitakse.
Tänu kogemustele suudavad kolijad ennetada 95% ootamatutest olukordadest ja 5% ootamatuste puhul on kolimismaaklerid valmis tegutsema tagajärgedega. Levinuim olukord, mida ette ei osata näha, on see, et kolimise sihtkohas on liftid ja trepid nii väikesed, et mõned esemed ei mahu uude elamisse. Sellistel puhkudel on lahenduseks tõstuk, mis aknast asjad sisse aitab. Suuremate kolimiste puhul on juhuseid, kus inimest on alt vedanud kas utiliseerimise või esemete monteerimise firmad. Siinkohal on samuti abiks kolimisfirma.
Asjade pakkimiseks otsib inimene kättesaadavaid materjale, mis sageli turvaliseks kolimiseks ei sobi. Nimelt võivad asjad nendes materjalides puruneda. Kolimismaakler kannab hoolt, et kasutatavad tarvikud ja abivahendid oleksid sobivad ja täidaksid eesmärki – tagada kliendile kvaliteetne kolimine. Ise leian, et kolimisprotsessi mõjuvõimsamaiks osaks on kolimisfirma soov klienti kolimisel aidata, sest just oma igapäevatööga püüab kolimismaakler tagada endale võimalikult palju kliente, kellele abiks olla. Kliendil endal on oma asju kolides tunne, et tegemist on ränga ja tüütu tööga, kuid kolimisfirmale on see puhas rõõm.
Argo Veide
Uus Maa Kolimisteenuste maakler