Kinnisvara on praegu on raskem müüa kui 2-4 aastat tagasi. Tuleb otsida uusi võimalusi ja võtteid, kuidas tegutseda ja mida teha teisiti. Üks võimalus on uurida ajalugu ja vaadata, kuidas on riigid toime tulnud eelmiste kriiside ajal. Samuti on kriisiperiood väga hea õppimise aeg ja miks mitte õppida efektiivset müügitööd näiteks meie naabrite käest. Põhjamaa riigid on meile kõige lähedasemad ja just naabritelt õppimine on kõige lihtsam.
Uus Maa on alati olnud avatud uutele teadmistele ja kogemustele. Üks väärt müügivõte, mida oleme katsetanud, on nn avatud uste päev. Soomes näiteks on see maaklerite igapäevane töö ja kliendid peavad seda elementaarseks ja vajalikuks. Räägin sellest lähemalt.
Kui Soome maakler võtab müüki korteri, siis tal on põhiliselt kasutada kaks müügikanalit – esiteks kinnisvaraportaalid internetis ja teiseks pühapäevased avatud uste päevad. Sellistel kliendipäevadel hangib maakler kõige rohkem ostjate kontakte. Üldjuhul planeerib maakler pühapäevaks 3-5 korterinäitamist. Eelnevalt ta reklaamib seda üritust mitmes kinnisvaraportaalis ning ühtlasi ilmub ka reklaam ajalehe Helsinkin Sanomat pühapäevases kinnisvaralisas, kus on välja toodud kõik avatud uste päevad, mis toimuvad eeloleval pühapäeval.
Ühe objekti tutvustus kestab 45-60 minutit. Maaklerile usaldatakse alati korteri võtmed, isegi siis, kui omanikud elavad korteris. Omanik ise on selleks tunniks kodunt ära, tal on võimalus minna kas jalutama või sisustada aega näiteks supermarketis, mis pühapäeval üldjuhul tavaks. Kortermaja trepikotta on paigutatud reklaamleht korteri asukoha kohta – mis korrusel ja missuguse korteriga on tegu. Maja ette asetatakse jalgadel reklaam, mis suunab kliente õige maja juurde.
Maakler võtab vastu ostuhuvilisi, jagades neile infolehti, kus on välja toodud korteri põhjaplaan ja üldinfo korteri kohta. Kõik, kellel on huvi korteri vastu, võivad tulla kohale ja objektiga tutvuda.
Avatud uste päevade plussid:
– maakler saab pühenduda oma põhilisele tegevusele – müügitööle. Kõrval ei ole närvilist omanikku, kes ei suuda ennast tagasi hoida ja püüab kõigest väest kiita ja reklaamida oma suurepärast korterit, ehkki ta sageli sellega segab müüki.
– hoiab kõvasti kokku maakleri aega ja vaeva, kuna ei ole vaja sõita iga telefonikõne peale korterit näitama, ostjad tulevad ise reklaamitud ajal kohale. Maakleri töö on väärtustatud!
– ostja tunneb ennast maakleri seltskonnas (ilma korteri omanikuta) palju vabamalt, ta julgeb välja öelda oma arvamuse selle kohta, mis talle meeldib ja mis mitte. Selle tulemusena saab maakler tuvastada ostja tegeliku ostusoovi ja pakkuda lahenduse. Ostja on rahul, ta sai hea teeninduse. Oluline moment ostja jaoks on ka see, et tal ei teki ebamugavustunnet, et ta ei osta kohe vaadatavat korterit, sest koha peal on ka teisi huvilisi.
– müüja (korteri omaniku) jaoks on see kokku hoitud aeg, mis ongi kõige suurem väärtus. Ostjad ei voori tema korteris igal õhtul, vaid tulevad kõik korraga. Müüja tunded armsa kodu vastu on säästetud, ta ei pea kuulama ostjate erinevaid kommentaare.
Mõni aeg tagasi oli trendiks, et nn kliendipäevad toimusid ainult uute arenduste puhul, kuid see müügimeetod toimib väga hästi ka järelturul. Uus Maa Kinnisvarabüroo on läbi viinud avatud uste päevi nii korterites kui ka majades. Eesti klientidele on see müügivõte pisut uudne, kuid enamik inimesi on selle vastu võtnud positiivselt ja huvi kasvab igapäevaselt. Meie soov on, et sellist müügimeetodit kasutaksid kõik tugevad ja usaldusväärsed kinnisvarabürood, et avatud uste päev kujuneks trendiks ja seda nähtaks kui eelkõige vajalikku võimalust ostja jaoks.
Marina Hodus
Uus Maa Kinnisvarabüroo atesteeritud konsultant