Kinnisvaraturundus digikanalites

Kinnisvaraturundus digikanalites on tänases infoühiskonnas möödapääsmatu. Uudiste- või kinnisvaraportaalides kuvatavatest bänneritest ja kuulutustest kinnisvaraarenduse turundamiseks ainuüksi ei piisa. Vaja on mõelda inimeste digitaalsele tarbimisharjumusele, veebilehe kasutajakogemusele ja järjepidevale sisuloomele.

Uus Maa Kinnisvarabüroo on turundanud kinnisvaraarendusi aastast 1992. Meie turundusmetoodika ei ole sellesse aastasse kinni jäänud, vaid ajaga edasi arenenud. Kuna kinnisvaraarenduste eelarved varieeruvad seinast-seina, siis siin on meie nägemus digiturunduslikes tegevustest, mis toovad digiturundusse panustatud investeeringult mitmekordset kasu.

Koduleht

Kinnisvaraarenduse digiturunduse puhul on koduleht asi, millest me ei saa üle ega ümber.  Miks? Koduleht on teie omand. Selle üle omate kontrolli teie, mitte Facebook, Google või YouTube.

Kodulehe kaudu saate potentsiaalsetele koduotsijatele edasi anda informatsiooni arenduse kohta formaadis, mida teised kanalid ei võimalda.

Suunates inimesed kodulehele, soovite te loomulikult, et see oleks lihtsasti navigeeritav, näeks hea välja ja pakuks külastajale väärtust, mida ta otsima tuli.

Kodulehe eesmärk on tuua maakleritele kontakte, kes aitavad huvitundjaid konverteerida koduostjateks. See tähendab, et kontaktinfo ja päringuvorm peavad olema lihtsalt kättesaadavad.

Soovitame kinnisvaraarenduse esimestes faasides luua maandumislehe ostuhuvi registreerimiseks. See annab juba projekti alguses hea tagasiside / valimi, mida saab analüüsida, et teha projekti hilisemas faasis vajalikke muudatusi müügi- või turundusstrateegiate optimeerimiseks. Siin on mõned näited kodulehtedest, mille oleme lasknud oma koostööpartneritel luua – Järve TornidPöörise elurajoonKuusehekiIcon PlazaViimsirahu ResidentsidVinkli 2.

Järve Tornid - Kinnisvara turundamine digikanalites
Järve Tornid – Kinnisvara turundamine digikanalites

SEO

Statistika kohaselt jõuab 40-50% kinnisvaraarenduse veebilehe külastajatest sinna orgaaniliste otsingutulemuste abil.

Tehke katse. Kui te kirjutate Google otsingusse enda projektiga seonduvaid märksõnu, kas teie veebileht tuleb esilehel välja?

Näide:

Kinnisvaraarenduse nimi on “X”. Kuigi tulete “X” nimega Google’st välja (suure tõenäosusega esikohal), siis näiteks “penthouse Tallinnas”, “uusarendus Tallinnas” või “ridaelamu Laagris” märksõnaga mitte.

Miks nii?

Arenduse nimi (bränd) on unikaalne. Arenduse nimele “X” ei konkureeri teisi turuosapooli. Märksõnale “uusarendus Tallinnas” konkureerivad aga kõik kinnisvarabürood ja -arendajad.

Et Google teie uusarendust otsingutulemuste esilehtedel indekseeriks, on vaja veebilehele teha otsimootori optimeerimist, mida tuntakse SEO nime all.

Suuremahuliste kinnisvaraarenduste müügiperiood on keskmiselt 2-5.aastat. See on piisavalt pikk aeg selleks, et koduleht hakkaks orgaaniliselt tähtsamate märksõnadega Google otsimootoris esile kerkima. Meie soovitus on võtta juba kodulehe loomise algfaasis kodulehe pakkumine koos SEO loomise ja haldamisega.

Sotsiaalmeedia

Sotsiaalmeedia on põhiline kanal, kus enamus eestlasi oma aega internetis veedavad. Seetõttu on sotsiaalmeediaturundus asi, millest me mööda ei pääse.

Facebook

767 000 Eesti inimest kasutab Facebooki. See moodustab 59,1% rahvastikust ehk teisisõnu kasutab iga teine eestimaalane Facebooki!

Lõviosa kasutajatest moodustavad naisterahvad (55,4%). Samas, suurim demograafiline grupp Facebookis on 25-34.aastased, keda on platvormil kokku 198 000.

Kas Facebookis on mõistlik oma kinnisvaraarendust turundada?

Vaadates demograafilisi näitajaid, näeme, et suur osa esimese kodu otsijatest veedavad aega just Facebookis. Niisamuti ka teise või kolmanda kodu otsijatest.

Facebook on kinnisvaraarenduste reklaamimiseks loonud suurepärased eeldused. Reklaami saab sihtida erinevate demograafiliste või geograafiliste parameetrite järgi, mis annavad väga head võimalused potentsiaalsetele koduotsijate silme ette jäämiseks.

Lisaks on võimalik Facebooki kaudu teha nii öelda taasturunduskampaanaid. See tähendab konkreetsema müügisõnumiga reklaami inimestele, kes on juba teie kinnisvaraprojekti kodulehte külastanud. Selliste võimaluste kasutamine aitab leida potentsiaalsed koduotsijad sotsiaalmeedia abil aja- ja kuluefektiivsemalt üles.

Kinnisvara turundamine Facebookis - Uus Maa Kinnisvarabüroo
Kinnisvara turundamine Facebookis – Uus Maa Kinnisvarabüroo

Instagram

Eestis kasutas 2020.aasta juunis Instagrami 407 200 inimest, kellest 58,6% kasutajatest olid naisterahvad. 25-34.aastased moodustasid suurima demograafilise sihtgrupi – kokku 137 000 kasutajat.

Instagram on algusest saati olnud just visuaalsele poolele rõhuv keskkond. Seetõttu tuleks Instagramis turundades arvestada, et kinnisvaraarendusel oleks olemas sobiv visuaalne kuvand, emotsiooni tekitavad 3D pildid ja projekti jätkudes sobilikud fotod, mida esitleda.

Arenduse kodulehele orgaaniliste postituste kaudu Instagramis inimesi suunata on keeruline, mitte võimatu. Üldiselt kasutatakse Instagrami just arenduse bränditeadlikkuse kasvatamiseks.

Meie eesmärk on inimesed suunata kodulehele arenduse asukoha, hindade ja plaanidega tutvuma. Kahjuks jääb Instagram investeeringutasuvuse poole pealt teistele kanalitele alla ja seetõttu kasutame seda proportsionaalselt vähem.

Kinnisvara turundamine Instagramis - Uus Maa Kinnisvarabüroo
Kinnisvara turundamine Instagramis – Uus Maa Kinnisvarabüroo

LinkedIn

Eestis oli LinkedIn kasutajaid 2020.aasta juunis 231 800. Suurima kasutajaskonna moodustasid 25-34.aastased, mis moodustab rohkem kui poole LinkedIn tervest kasutajaskonnast.

LinkedIn on atraktiivne ärikinnisvara arendajatele, sest seal on väga head võimalused erinevatel ametipositsioonidel olevatele spetsialistidele turundamisel. Kui on konkreetne toode, mida konkreetsele ametipositsioonil olevale inimesele turundada, siis LinkedIn on sobiv platvorm selle rakendamiseks.

Kui eesmärk on Eesti või välismaa kinnisvarainvestoritele konkreetse sõnumiga pakkumist kuvada, siis ka see võimalus on LinkedIn’is olemas.

Nagu statistika näitab, siis on ka suur osa esimese kodu otsijatest LinkedIn platvormil. See tähendab, et ka elamispindade turundust on mõistlik LinkedIn platvormil teha. Suurem enamus LinkedIn kasutajatest on oma valdkonna spetsialistid, kes on suure tõenäosusega lõpetanud ülikooli ja töötanud oma erialal juba aastaid. Sellest võime järeldada, et LinkedIn’I kaudu on võimalik kõrgema sissetulekuga inimeste tähelepanu võita.

Kinnisvara turundamine LinkedIn'is - Uus Maa Kinnisvarabüroo
Kinnisvara turundamine LinkedIn’is – Uus Maa Kinnisvarabüroo

Google Ads

Kui mõelda koduotsijate ostuteekonnale, siis infot otsitakse alati Google kaudu. Eriti just esimese kodu otsijate puhul.

Google Ads pakub võimalust teie kinnisvaraarendust Google otsimootoris esiletõstmiseks. Tegemist on PPC ehk pay-per-click reklaamidega. Ühe kliki hind võib varieeruda vastavalt asukohast, märksõnast ja ajaperioodist.

Google Ads reklaame kuvatakse oksjonipõhiselt. Näiteks soovite turundada märksõna “katusekorter Tallinnas”. Google vaatab, kui suur on nõudlus sellise märksõna kuvamiseks, kui palju seda otsitakse ja kui palju on erinevad pakkujad nõus raha kulutama selle märksõna turundamisel.

Selle alusel arvestatakse ühe kliki hind.

Kinnisvara turundamine Google otsimootoris - Uus Maa Kinnisvarabüroo
Kinnisvara turundamine Google otsimootoris – Uus Maa Kinnisvarabüroo

Näites on näha, et märksõna “uusarendus Tallinnas” otsitakse igakuiselt keskmiselt 880x. Konkurentsi arvestades tuleb ühe klikihinnaks 1,09€, millega Google Ads kampaaniaid luues arvestada tuleks.

Google Ads on võimekas turunduskanal, kui on olemas valmis toode, mida soovite aktiivsele koduotsijale pakkuda head lahendust teie arendusega tutvumiseks.

YouTube Ads

Mõjus reklaamikanal, mis sobib suurepäraselt sellistele arendustele, mis loovad uut keskkonda mingis konkreetses piirkonnas. Hea kanal teavituskampaania läbiviimiseks, et tutvustada potentsiaalsele koduostjale asukohta ja suurendada üldist teadlikkust konkreetse arenduse kohta.

Meiliturundus

Kuigi inimesed on kolinud üha rohkem oma tegevustega sotsiaalmeediakanalitesse ja e-posti kasutatakse päev-päevalt aina vähem, siis on meiliturundus siiani üks kõige efektiivsemaid digiturunduskanaleid.

Läbimõeldud strateegiate kaudu on võimalik luua automatiseeritud meiliturunduse “tunneleid”, mis aitavad klienti veenda/informeerida ostuteekonna jätkudes.

Uusarenduse turundamine on pikk protsess. Olenevalt projekti mahust, kestab see vähemalt 2 aastat. Meie kui turundajate eesmärk on hoida projekti algusest huvi välja näidanud inimest sellest huvitatuna ka näiteks 4 aasta pärast. Seetõttu ongi hea kasutada meiliturunduse võimekust, mis aitab koduostjatele efektiivselt ja automatiseeritult jagada infot uusarenduse erinevatest faasidest ja pakkumistest.

Kokkuvõtteks

Erinevaid digikanaleid, kus uusarendusi turundada, on palju. Võiksin nimetada vabalt veel 10 lisakanalit, mille abil kinnisvaraarendust turundada võiks.

Reaalsus on see, et eelarve seab piirangud. Tehes erineva mahu ja eelarvetega kinnisvaraarendustele turundust, oleme aru saanud, et just eelmainitud kanalid on tänases nutimaailmas kõige efektiivsemad lahendused digiturunduse teostamiseks.

Seda kinnitavad juba tehtud kinnisvaraarenduste turundusprojektide statistika ja müügitulemused.

Soovid oma kinnisvaraarendust efektiivsemalt turundada? Võta meiega ühendust turundus@uusmaa.ee

Artikli autor: Taavi AltpuuUus Maa Kinnisvarabüroo digiturundusspetsialist
Artikkel ilmus algselt Kinnisvaraturundamine.ee veebilehel.